Friday, March 14, 2008

cerita lepas pilihanraya


keputusan PRU12, semua dah tahu.. kejutan2 di banyak tempat, tsunami2 yang melanda.. pada AK, keadaan ni bagus, sebagai pengajaran pada pihak2 yang begitu selesa, begitu yakin.

pada yang dah menang, bolehla mula bekerja balik untuk rakyat, bolehla mula realisasikan janji2 pilihanraya yang lepas. pada yang kalah, hidup harus di teruskan. kalau memang nak berbakti pada rakyat, tak perlu tunggu ada jawatan... bukan gitu?

balik kampung yang lepas, rasa meriah macam nak raya.. perjalanan kami, takde halangan sangat, mungkin sebab kami bertolak awal, jam 3 petang kamis, dari rumah. pagi jumaat, AK gi pasar, lauk pauk, santan, semua habis. dengar cerita, jjalo mah bertolak jumaat 9 malam dan sampai pasir puteh 11 pagi sabtu.... pehhhh. kami balik kl hari isnin pun, ok. cuma asik dok belakang lori yang berderet-deret....

okeh, kalau AK sempat, AK update lagi... kisah duit claim, pengalaman g mengundi.. jumpa kawan lama.. post mortem dengan dedi AK.. tunggu ya

1 comment:

IKHWANI said...

OO balik KK jumaat malam tu pong banyok kheto tapi cumo lewat setengah jam jer dari biasa..

sabtu pagi tu of course lah clear jalae cumo bilo masuk kg OO tu jah jem sekejap pasal oghe nok gi ngundi..

result PRU12 dilanda tsunami tu tanda rakyat protes la tu, keno post mortem lah hok mano patut..macae AK kato la, nok berbakti tok nati pegae jawatae baghu buleh berbakti pafdo rakyat..